השקעות למשקיעים כשירים – מרוב השקעות לא רואים את תיק ההשקעות

פרויקטים להשקעה

ההזדמנות להחשף להשקעות ייחודיות במחיר פרי - סייל לפני כולם

Ann-Arbor

"מרוב עצים לא רואים את היער", פתגם אלמותי שממחיש את הקושי בזיהוי התמונה הגדולה. עודף של פרטים שמקשה על ראיית התמונה הכוללת. איך זה קשור להשקעות ולמשקיעים כשירים?  מטבע הדברים, משקיעים אמידים וכשירים נחשפים להצעות השקעה רבות. אלה עלולות לעתים לבלבל את המשקיע ולגרום לו לפספס את התמונה הגדולה – את תיק ההשקעות שלו. איך ניתן לברור בין ההשקעות השונות ולקבוע האם השקעה מסוימת עשויה להיות רלוונטית לצרכים של המשקיע? בואו נצלול פנימה.

 

משקיע כשיר – המאפיינים היבשים והמאפיינים המהותיים

לפי החוק בישראל משקיע כשיר הוא אדם העונה על מספר קריטריונים. מבלי להיכנס להגדרות הספציפיות, כולן מאפיינות אדם אמיד שהוא בעל הכנסה גבוהה במיוחד או הון נזיל גבוה במיוחד. סיווג של משקיע ככשיר מאפשר להקל בדרישות הרגולטוריות מצד הגופים הפיננסיים וגופי ההשקעות השונים. בהעדרו, כל הצעה להשקעה מחויבת בתשקיף ופיקוח של הרשות לניירות ערך ובמקרה של השקעות המשווקות למשקיעים כשירים אין צורך בכך, מה שמאפשר גמישות ויכולת תגובה מהירה בעולם ההשקעות.

ההיגיון שבבסיס התקנות הוא סיבולת גבוהה לסיכון שיש למשקיע הכשיר ויכולתו להבין מוצרים פיננסיים מורכבים, וכן, גם יכולתו להתמודד עם השקעות כושלות היא גבוהה יותר ביחס למשקיע שאינו כשיר. ובכל זאת, עם ריבוי הנכסים וההשקעות היכולת של המשקיע הכשיר לנהל סיכונים ו"לראות" את תיק ההשקעות שלו עלולה להצטמצם ולגרום לחשיפה גבוהה ולא מנוהלת לסיכון.

 

האתגר של המשקיע הכשיר – פיזור וגיוון אפקטיבי

בעולם ההשקעות גיוון ופיזור הם עקרונות מרכזיים שתפקידם למתן את התנודתיות בתיק ולאפשר למשקיע לצלוח תקופות של משבר בשווקים. על רגל אחת, עקרון הפיזור מבוסס על עבודת המחקר של הכלכלן זוכה פרס נובל, הארי מרקוביץ', שהוכיח כי פיזור עד לרמה מסוימת במסגרת השקעה במניות מפחית את התנודתיות אך לא את התשואה. עקרון הגיוון, משלים לעקרון הפיזור, מבטא את החשיבות בשילוב של השקעות מתחומים ושווקים שונים שיכולים לספק מעין אלמנט של הגנה על בסיס קורלציות שונות בין השווקים והתחומים.

כאשר תיק ההשקעות גדל איתו גם עולה החשיפה לסיכון, מה שמאפיין תיקי השקעות של משקיעים כשירים. בהקשר זה, ריבוי ההשקעות המשווקות למשקיעים כשירים עלולות ליצור אצלם, בהיעדר ניהול מקצועי, הרואה את התמונה השלמה, חשיפת יתר לסיכונים. האתגר של משקיעים כשירים הוא לראות בכל רגע את התמונה השלמה, את תיק ההשקעות שלהם ולא רק את ההשקעות, או העצים, שביער שלהם. האתגר שלהם הוא לוודא כי הפיזור והגיוון בתיק ההשקעות שלהם הוא אפקטיבי ועונה על הצרכים שלהם.

 

פרויקטים בתחום ה-Senior Living – השקעה מעניינת למשקיעים כשירים

Brookwood Estate USA היא שותפות של חברת ספיר-ברנובסקי הישראלית וחברת גארנר האמריקאית שהוקמה על בסיס הניסיון עתיר השנים של שותפיה בתחומי שוק ההון והנדל"ן. החברה מתמקדת בהשקעות וייזום של פרויקטים למגורים לבני הגיל השלישי באזור המיד-ווסט בארה"ב ובמדינת מישיגן בפרט, לצד פרויקטים למגורים בתצורות של מולטי-סינגל-פמילי ומקבצי דיור וביצוע עסקאות במסגרת Land Contract.

במבט ראשון, עבור משקיעים כשירים, זו נראית כמו עוד השקעה שרק עלולה לבלבל ולסבך את תיק ההשקעות. אולם, במבט שני, ההתמקדות בנישה של שוק הדיור בארה"ב עשויה לספק למשקיעים כשירים את הגיוון והפיזור החיוניים לתיק ההשקעות הכולל שלהם. ההשקעה בנדל"ן מאפשרת גיוון ביחס להשקעות הון-סיכון או השקעות בשוקי ההון ואילו ההשקעה בתת-סקטור של תחום הנדל"ן – פרויקטים למגורים לבני הגיל השלישי – עשויה לאפשר פיזור אפקטיבי במסגרת תיק השקעות הנדל"ן הכולל של המשקיע הכשיר.

 

השורה התחתונה – הערך הייחודי שלנו

אפשר להרבות במלים ולהסביר מדוע דווקא תחום ה-Senior Living יהנה מצמיחה מואצת ובאיזה אופן הוא רוכב על גלים מאקרו ומיקרו כלכליים, אבל את זה נשמור לפעם אחרת, או נשמח להסביר פנים מול פנים. הערך הייחודי שלנו ב-Brookwood Estate USA, הוא ההבנה העמוקה שלנו בצרכים של המשקיע הכשיר וביכולת ניהול הסיכונים המעמיקה שלנו. אנחנו יוזמים השקעות, מבצעים ומנהלים וגם שותפים בהשקעות אותן אנחנו משווקים למשקיעים כשירים.

הניסיון המעמיק שלנו והשילוב הייחודי שלנו בהבנה של המערכת הפיננסית על כל רבדיה, משוק ההון, דרך השקעות אלטרנטיביות והשקעות בתחום הנדל"ן, מאפשר לנו תמיד לראות את התמונה הגדולה ולא לפספס את היער.

רוצים לשמוע עוד? נשמח להכיר ולהקשיב בשאיפה להיות שותפים באחת ההשקעות הייחודיות שלנו.

**אין לראות באמור לעיל כייעוץ ו/או המלצה להשקעה. פרטי ההשקעות שלנו יוצגו בפני 35 ניצעים בלבד בכפוף לחוק הרשות לניירות ערך (תשכ"ח-1968).

For More Details

0 תגובות

שלח תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרויקטים עתידיים

מחירי פרי-סייל

ההזדמנות להחשף  להשקעות יחודיות במכירה מוקדמת

לפני כולם